Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Dýňový kompot

Stránky

úterý 1. ledna 2013

Dýňový kompot


Dýňový kompot

Možná máte, tak jako já, dýňový kompot spojený s dobou, kdy nějaká kreativní hlavička přišla na to, že by se z dýně (za pomoci ananasové tresti) dal vyrobit anasový kompotRozpačitý. A právě tato vzpomínka Vás možná odrazuje od přípravy, jakýchkoli dýňových pokrmůZamračený.



Je to škoda, protože dýně je skvělá věc a v našich končinách neoceněná.
Odpoutejte se od dýňových předsudků a udělejte si dýňový kompot!
Na přípravu potřebujeme:
1 dýní (já jsem měla malé Hokaido)
1 kg cukru
vanilkový cukr
10 hřebíčků, 2 kousky skořice, 2 hvězdičky badyánu
1 citron bez kůry (pokrájet na kolečka)



Nejprve dýni oloupeme a nakrájíme na úhledné čtverečky. Připravíme si nálev z vody a octa (na 1l vody - 100 ml octa) do kterého přes noc pokrájenou dýni namočíme. Druhý den nálev slijeme a dýni dáme do hrnce s vodou, kořením a citronem( na 1l vody- 350 g cukru krystal) a dýni vaříme do změknutí (pozor - nerozvařit).
A poté už jen přendat do skleniček a zavařit!

A takhle vypadá před uložením do spížeRozpačitý

Přestože dýňové pokrmy alias pokrmy z dýně nejsou u nás zas až tak známy, tenhle kompot z dýně určitě stojí za vyzkoušeníUsmívající se
Vyzkoušejte také polévku z dýně nebo další dýňové recepty!

A co VY? Už jste někdy zkoušeli vyrobit dýňový kompot? Napište do komentáře

1 komentář :

  1. Ahoj Alis.Nejdříve díky za pžáníčko k výročí.Po delší době jsem nakoukla avidím krásný kabátek blogu.Taky jsem kdysi dělala kompot a těm našim chlapům nechutnal,tak jsem kompoty dala na koláč se žmolenkou a jasně,že ani jeden nic nepoznal až po xx letech jsem jim to řekla a tak mě řekli,že jsem je obalamutila.Nyní dělám z Hokaido polévku a zkusila jsem i bramborák,ale napůl s bramborama a je krásně žlutý a jemný.Recept nedávám,je to klasika bramboráku.pa Miluš

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...