Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí dalamánky

Stránky

čtvrtek 26. června 2014

Domácí dalamánky



Dnes jsem pro vás nachystala recept na rychlé domácí dalamánky. Už dlouho jsem tu neměla žádný nový recept na domácí pečivo. A je to hlavně tím, že stále točím dokola své osvědčené recepty  na domácí rohlíky nebo na domácí housky. A tak se dnes společně pustíme do pečení domácích dalamánků.....




Výroba domácích dalamánků není nijak složitá.  Budeme potřebovat:



300 ml vlažné vody
2 lžičky soli
1 lžičku chlebového koření
1 lžičku kmínu
500 g hladké mouky
3/4 kostičky droždí

Nejprve si z droždí, lžičky cukru, 2 lžic mouky a vlahé vody připravíme kvásek. Až nám kvásek vzejde tak zaděláme kynuté těsto ... obvykle tu píšu, že suroviny, tak jsou uvedené v receptu vložíme do domácí pekárny a necháme pekárnu pracovat za nás...ale tentokrát se bohužel na domácí pekárnu nemůžu spolehnout...
Moje domácí pekárna se rozbila :(  Bez pekárny jsem jako bez rukou. Za těch 7 let, co ji mám doma, jsem si na ni prostě zvykla. Jsem zvědavá, jestli se nám podaří sehnat převodový řemen  (náhradní díl v ceně 150,-).  Už ho sháním dva měsíce a po celé republice není k sehnání. Ale to by bylo psaní na další článek.....

Takže dnes zaděláváme ručně...no nebyla bych to já, kdybych si nepomohla alespoň elektrickým hnětačem..



A na konec stará, dobrá dřevěná vařečka :)



Z těsta uděláme malé bochánky ( z této dávky je jich asi 12). Vložíme na plech vyložený pečícím papírem, potřeme vodou a dáme péct do rozehřát trouby na 210 st. asi tak 18 minut. V polovině pečení dalamánky ještě jednou  potřeme  vodou.


tak a máme hotovo........


a k domácím dalamánkům se hodí i domácí lučina.... 




Recept na domácí lučinu najdete ZDE


Dobrou chuť!

Užijte si krásný víkend  a začínající prázdniny......









4 komentáře :

  1. Ahoj Alis, otázka: "to těsto necháme kynout, nebo může me hned začít dělat bochánky?" Díky za odpověď..

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za recept - vyzkoušela jsem dnes a je to mňamka, i bez domácí lučiny :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Alis, tuhle dobrůtku určitě brzy vyzkouším. Já zatím pekla jen kaiserky, ale musím si sehnat to chlebové koření. To nemám, ale dík za tip.

    OdpovědětVymazat
  4. Alis ahoj! :-)
    Můj starší bratr svým dcerkám také peče dalamánky, ale on na ně používá starý chleba. :-) A holky vždy mlaskají blahem a dělají se jim boule za ušima. :-)

    Alis i tobě krásné léto a ahooooooooooooooooj! :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...