Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Pasta z medvědího česneku

Stránky

neděle 26. dubna 2015

Pasta z medvědího česneku


Sezona medvědího česneku právě vrcholí. A tak nadešel ten správný čas vyrazit na procházku a pár lístků česneku donést domů. Medvědí česnek je bylina, která je zdrojem nejrůznějších vitamínů, je považována za přírodní antioxidant a antibiotikum. Chuťově je dosti výrazný a dost připomíná klasický česnek. V kuchyni se tak dá využít všude tam, kde používáme klasický česnek. 





Původně jsem chtěla do medvědího česneku přidat piniové oříšky, parmezán, olej a udělat pesto. Nakonec zvítězila jednodušší varianta v podobě pasty. Pasta se mi zdá v kuchyni daleko více upotřebitelnější. Příprava pasty není nijak časové náročná.....

Na pastu z mědvědího česneku potřebujeme:

2 velké hrsti nasekaných lístků medvědího česneku
1/2 skleničky oleje



Lístky medvědího česneku omyjeme, nakrájíme na menší kousky. Vložíme do vyšší nádobky, přilijeme olej a pomocí tyčového mixeru rozmělníme na pastu.


Výslednou pastu můžete dle chuti osolit. Já osobně ji nijak nedochucuji. Samotná chuť medvědího česneku mi přijde dost výrazná a tak není třeba dochucovat.




Hotovou pastu přendáme do uzavíratelné lahvičky a skladujeme v lednici. 

Výslednou pastu z medvědího česneku v kuchyni používám všude tam, kde klasický česnek....

lžičku pasty můžete přimíchat do špaget..
do dušené rýže
přidat do marinády na grilování

a pokud lžičku pasty přimícháte do domácí lučiny, potom máte rychlou, výbornou a zdravou pomazánku





1 komentář :

  1. Medvědí česnek mám za zahradou, a tak mi už nezbude nic jiného, než se dát do výroby nějaké té pasty či pesta.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...