Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Česnekové vepřové řízky

Stránky

čtvrtek 31. ledna 2013

Česnekové vepřové řízky


Jestli přemýšlíte o tom, co připravit na sobotní nebo nedělní oběd, potom přicházím opět s malým typem. Dnešním typem je malá obměna klasických vepřových řízků.. a to řízky v česnekové podobě.


česnekové vepřové řízky



Pracovně tomuto pokrmu říkám medvědí řízky.. ale abych nemátla návštěvníky .. jsou to prostě česnekové řízky.
Na přípravu potřebujeme:
vepřovou kotletu (nebo krkovici.. co, kdo na řízky rád) podle počtu jedlíků
2 vejce, mouka, strouhánka (na trojobal)
sůl
2 stroužky utřeného česneku smíchanoého s 2 lžícemi oleje
olej na smažení




Maso nakrájíme na plátky, naklepeme a po okrajích nřízneme. Plátky osolíme a potřeme utřeným česnekem rozmíchaným ve 2 lžících oleje. Tuhle část přípravy pokrmu si můžeme připravit klidně den dopředu a nechat maso v lednici v chladu rozležet.
Takto připravené plátky obalíme v klasickém trojobalu (mouka - vajíčko - strouhánka) a smažíme na rozpáleném oleji.
Jako přílohu podáváme brambory na všechny způsoby.
A máme hotovo!
Pro ty, co chtějí mít česnekové řízky opravdu, ale opravdu šťavnaté, potom doporučuji kouknout se na zatloukané řízky.



A malý typ na závěr! Je tu doba masopustu .... a tak je nejvyšší čas na přípravu domácích koblihů! Recept najdete ZDE

masopustní koblihy



A co VY? Co se chystáte o víkendu vařit?

30 komentářů :

  1. Takové řízky dělávám dost často .Novinkou v Tvém receptu je pro mne to, že česnek rozmícháš v oleji, já ho vtírám přímo do masa. Když jsem dělala celerové řízky, dala jsem česnek do vajíčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko, moc Tě zdravím. Já myslím, že česnekem se nic nezkazí :) Já si takhle připravím řízky většinou den dopředu a pak jen obalím!

      Vymazat
  2. Jo, ještě "hlášení" o mých kokoskách. Nevím, jestli moje hmota nebyla moc hustá. Podle obrázku mně připadlo, že ty Tvoje kokosky jsou takové hladší, já jsem je měla trošku hrbaté.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko, většinou je to i kokosem. Na vánoční kokosky jsem měla krásně jemný kokos. Nedávno mi také zbyly bílky a tak jsem kokoskovala a měla jsem doma jen "hrubý" kokos a kokosky pak byly střapaté. Na chuti jim to neubralo, ale ten jemný kokos je na ně lepší.

      Vymazat
  3. Takhle také řízky doma děláváme :o) jsou opravdu výborné mnamka jak má být :o)))

    OdpovědětVymazat
  4. Hm, na řízkách ujíždí celá naše rodina. Můžeme je jíst klidně i každý víkend :). A česnek miluju, takže pro mě výborná kombinace - určitě vyzkouším. No, a kdo by neměl rád koblihy - zrovna jsem měla jednu ke svačině z oblíbené pekárny - sama bych se asi do nich nepustila. Jinak, moc se mi líbí fotky na Tvém webu Alis, které jsi vystavila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj MArcelko, moc Ti děkuju. Budu ráda, když vyzkoušíš!

      Vymazat
  5. Takto jsem dělávala obalené filé - s česnekem to mělo príma chuť, ale teď už jsem to dlouho nedělala, na mrazáku mám pangase, tak to budu muset napravit!Klasické řízky jsme měli v neděli. Tedy klasické, ale z krůtího masa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko, pangas v česnekovém obalu..mňam, to bude dobrota!

      Vymazat
  6. Ahoj Alis,taky dělám takové řízečky,ale z kuřecích prsíček.Je to opravdu moc dobré.
    Když vidím ty tvoje koblihy,tak já jsem dnes jela po obědě se podívat na zahradu a cestou jsem dostala chuť na koblihu,šla jsem kolem pekařství a jednu jsem si koupila,paní tvrdila,že má hodně marmelády a je výborná,.No to jsem si dala:Tu marmeládu jsem hledala lupou,ale bohužel,mě ji nedaly-lotři.
    Tak jsem ji to hezky řekla,když jsem šla zpátky a ona se omlouvala a dala mě dražší koblihu s marmeládkou nahoře a se šlehačkou.Nechtěla ani korunu-tomu říkám soukromník pekař!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško,to jsi s tím koblížkem štěstí v neštěstí! Paní v pekárně je dobrá! Já koblížky v obchodě už nekupuju, protože jsem z nich vždycky domů donesla placičky.

      Vymazat
  7. Ali, to je výborná bašta. Připomněla jsi mi je, už jsem je dlouho nedělala. Díky za připomenutí. :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Ali.
    Česnekové řízky bych si dala říct a klidně by mohly být i kuřecí, ale na neděli mám naplánované steaky z lososa, tak příště.
    Měj se krásně! :-) Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam , dala by som si :-) vyzerajú veľmi dobre . Cesnakové som ešte neskúšala ,a to cesnak dávam skoro všade :-) už mám na nedeľu recept na obed , ďakujem .....Pekný večer .

    OdpovědětVymazat
  10. Ještě jsem je nezkoušela.... klukům bych se určitě zavděčila, ale manželovi ne:-)))

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Alis, řízečky na tento způsob děláme také doma. Pamatuju si, že kdysi moooooc dávno jsme je dělali i z hovězího, v té době to byl recept, jestli se nepletu, snad od Ljuby Hermanové a ta musela vědět co je dobré, neboť sama do pozdního věku vypadala dobře a byla čiperka čiperná......
    Koblihy budu dělat příští tyden, protože u nás bude Vodění medvěda a Pochovávání basy. Bude sranda....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Květuško, z hovězího jsem je také dělala :) Květuško, přeji ti krásný víkend!

      Vymazat
  12. Mńam, řízečky mohu v jakékoliv podobě! :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Řízky, to je klasika, která mi nikdy nezevšední :-) Česnekovou variantu jsem ještě nezkoušela, ale jistě by to stálo za hřích. Zrovna mám období, kdy se snažím smažená jídla eliminovat, ale budu si rcp pamatovat. Měj se pěkně a gratuluji k tvým novým stránkám, které se krásně plní novými a chutnými recepty. Je tu voňavo a útulno, ráda zajdu zas. Krásný den přeje Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šárko, jsem moc ráda, že jsi ke mně do novéh dorazila! A děkuji!!!

      Vymazat
  14. Ahoj Alis! :-)
    Medvědí (česnekové) řízky také doma děláme a je to veliká dobrůtka, opravdu je doporučuji. :-)
    A koblihy také pečeme - tedy smažíme, ale je fakt, že jsme je už dlouho nedělali. :-) Mamíííííí, usmažíme koblihy???? :-DDDD Mno, teď asi ne, neb má maminka angínu. ;-)
    Krásný den Alis přeji. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Alis,tak hned zkousim napsat komentar podle tve rady! Rizecky me moc inspiruji a co teprve ty koblihy!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Růženko, jupííí! Jsem ráda, že se podařilo!!!!

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...