Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí horký zázvorový čaj

Stránky

pondělí 7. ledna 2013

Domácí horký zázvorový čaj


domácí medicína

Nevím jak u vás, ale u nás se opět začínají objevovat různé virozy a chřipky... A nevyhýbají se ani Jedlíkovu. A tak sahám po malé domácí protichřipkové  léčbě. Kromě tepla, klidu na lůžku, dostatku vitamínů... jedlíkům ordinuji i podpůrnou "terapii" v podobě zázvorového čaje.

Ovšem kromě léčby chřipky a nachlazení můžete zázvorový čaj popíjet i po celou zimu!! Vůbec nic tím nezkazíte. 
Oddenky zázvoru se dnes dají běžně koupit, takže nám vůbec nic nebrání si čerstvý zázvorový čaj připravit doma!




Na přípravu domácího zázvorového čaje si připravte: asi 2 cm kousek čerstvého zázvoru. Zázvor oloupeme a pokrájíme na jemná kolečka. vložíme do konvice, zalijeme horkou vodou. Do konvice přidáme šťávu z 1,/2 citronu a dle chuti dosladíme medem! 




Necháme minimálně 8 minut odstát a můžeme nalévat! Do konvice můžeme přidat i plátky citronu nakrájeného na kolečka!


čaj proti chřipce
Domácí zázvorový čaj

A ještě jeden malý zázvorový typ :  při  bolestech v krku se doporučuje  kandovaný zázvor!


A v boji proti chřipce a nachlazení nám pomůže i dostatek vitamínů... co takhle udělat jedlíkům ovocný salát!


A silnou česnečkou  v boji proti nemocem určitě také nic nepokazíte!
recept na česnečku najdete ZDE



A co VY? Jak bojujete s virozami?

20 komentářů :

  1. Zázvorový čaj miluje moje nejstarší vnučka! Dcera koupila manželovi v obchodě zázvorový čaj v sáčcích, je tam i med, je proti chřipkám a manželovi chutná i ten. Ale ten z čerstvého zázvoru si budu pamatovat!

    OdpovědětVymazat
  2. Já ještě zázvorový čaj nepila--tedy aspon o tom nevím.Ale opravdu je prý na viorozy dobrý a tak asi také vyzkouším :o) U nás se pije při virozách čaj z černého bezu :o)))Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Alis ještě jsem dala na radu syna-on je takový čajíčků znalec-dělala jsem zázvorový čaj do čaje hruškového- sáčkového.Je to stejné jako děláš,akorát jsem přidala hruškový čaj.A opravdu to bylo dobrý.
    Tu hnusnou virozu máe za sebou,ale čaj zázvorový bumbáme pořád.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško, s tím sáčkovým čajem to je dobrý nápad!! Díky za inspiraci!

      Vymazat
  4. Ahoj Alis, zázvorovým čajem mne léčila po svátcích moje nevěsta, donesla čerstvý, nastrouhala, uvařila, osladila medem od včeliček a hnala mne do postele.
    Mohu vřele všem doporučit a nemocným i tu postel....

    OdpovědětVymazat
  5. U nás zatím chřipka moc neřádí, ale když už by si dovolila k nám přijít, tak na ni tím zázvorovým čajem zaútočím.

    OdpovědětVymazat
  6. Ovocný salát i česnečku bych brala hned. ale ze zázvorového čaje bych měla trochu strach, že by mě ta jeho chuť moc nejela....Jak to vůbec chutná ???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, moc Tě zdravím! Chutná to překvapivě dobře :)

      Vymazat
  7. Ahoj Alis.Přišla jsem na návštěvu k staronovému jedlíkovi. Máš to tady moc pěkné a samou dobrůtku. Přeju Ti v novém roce hodně návštěvníků a hodně vytvořených dobrůtek.

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Alis, je to příjemné překvapení, že jsi změnila adresu a tak Tě dodatečně vítám na blogspotu! Moc se mi líbí Tvoje nová kuchyň a těším se na spousty dobrůtek s krásnými fotkami. Jinak zázvorový čaj miluji a piju ho v zimě stále, v létě si dělám studenou verzi - limonádu. Přeji hodně štěstí:-D

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Ali, zázvorový čaj pijí rády moje vnučky a dělají si i zázvorovou limonádu. Já mám ráda zázvor pouze s masíčkem.V zimně hodně čajíčkuji s medem.

    OdpovědětVymazat
  10. Od štvrtka je viróza u nás ako doma, žeby som uvarila zázvorový čaj? Vyzerá lákavo a hlavne jednoducho. Krásny večer...Renata

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Renátko, děkuji Ti za návštěvu! Zázvorový čaj vřele doporučuji, krásně zahřeje !

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...