Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí vídeňské knedlíky

Stránky

čtvrtek 24. ledna 2013

Domácí vídeňské knedlíky


Dnes malá inspirace na vydatnou přílohu k vašemu víkendovému obědu!





Určitě také stále vymýšlíte, jakou kterou přílohu k jídlům připravit. Brambory, rýži, těstoviny,knedlíky, noky... 
Po pravdě řečeno u nás vítězí brambory.....vařené, pečené, bramborová kaše..prostě jsme bramboroví. A kromě brambor vařím rýži, těstoviny a občas (ale opravdu jen občas) dělávám knedlíky. A poslední dobou se u nás "prosadily" vídeňské knedlíky. Dělávám je nejčastěji jako přílohu k zvěřinovým pokrmům. A dneska se  tu o recept podělím i s vámi.


 Oproti klasickým kynutým knedlíkům jsou tyhle vídeňské rychlejší. Na jejich přípravu potřebujeme:

4 starší housky
1 celé vejce
2 lžíce rozpuštěného másla
sůl
petrželka
3/4 hrnku studeného mléka
hrubá mouka




Housky pokrájíme na drobné kostičky (kostičky doporučuji krájet opravdu jemné). Pokrájené kostičky zalijeme rozehřátým máslem a zalijeme mlékem, ve kterém jsme rozšlehali vajíčko. Nakonec přidáme pokrájenou petrželku a jemně osolíme. Takto připravenou hmotu necháme odpočinout. Potom přidáme podle potřeby hrubou mouku- množství tolik, aby nám vznikla hmota, z které se dají lehce tvarovat knedlíky.
Knedlíky tvarujeme mokrýma rukama!
A nyní už stačí dát vařit do vroucí osolené vody. Vaříme asi tak 10 minut, dokud knedlíky nevyplavou napovrch. Při vaření dáváme pozor, aby se nám knedle nerozvařily!
Tak a máme hotovo!

Domácí vídeňský knedlík

A co VY a přílohy?

43 komentářů :

  1. I my jsme spíše bramboroví, ale občas dělám i jinou přílohu.Někdy dělávám podobné knedlíky -liší se od Tvých zpracováním rohlíků (osmahnu), říká se jim KARLOVARSKÉ nebo BAVORSKÉ. Tvoje se mně zdají jednodušší na přípravu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko, moc Tě zdravím! Karlovarské knedlíky jsem zatím nikdy nedělala, ale podle toho,co píšeš, to bude hodně podobné. Miládko, měj s moc hezky!!

      Vymazat
  2. Alis dnes jsi mi udělala opravdu radost tímto receptem. Už dlouho jsem chtěla zkusit tyhle knedlíky, ale žádný recept se mi nezdál dost dobrý na to,abych to zkusila. Chtěla jsem něco jednoduššího, kde nemusím používat utěrky a hrnky a mikrovlnku...Tento recept vypadá prostě skvěle a ty knedlíčky jsou k nakousnutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marcelko, to jsem ráda, že jsem Ti udělala radost! Moc díky a neboj se je udělat - jsou opravdu jednoduchý!

      Vymazat
  3. Ahoj Alis!
    Tak tyto knedlíky vidím prvně a ještě jsem je nikdy nejedla. :-)
    My dnes měli k obědu knedlíky jahodové- :-)
    A stejně jako vy i my jsme hodně bramboroví. :-) Já nejvíce miluji kaši, ale také se vždy moc těším, když máme česnekové brambory a nebo pečené s mlékem! Mňam! :-)

    Alis přeji krásný den. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Alis,
    i my určitě je ozkoušíme, mamka na mě má " spadeno " už hodně dlouho, ale ani jí se zatím žádný recept nezamlouval a tak jsi nám tím svým kápla do noty. Dámě vědět až je budeme mít. Jinak jsme si při čtení tvého nadpisu vzpomněla na film Pelíšky : Knedlíky, ne nok !
    Alenko měj se moc fajnově

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Verunko,moc díky! Taky mi to pokaždé Pelíšky připomene! Budu ráda, když vyzkoušíte!

      Vymazat
  5. Děkuju Alis za tenhle prima recept :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Recept stojí za vyzkoušení. Jenže my jsme také bramboroví.

    OdpovědětVymazat
  7. Alis, už si píšu, jen co najdu tužku /jak by řekl Bolek Polívka - je mi tak špatně, že nemožu najít ani tužku/, mně už je skoro taky tak, protože jsem ještě nejedla a když vidím ty knedlíky, hned zítra s nima něco vymyslím. Díky Alis, jdu něco sníst.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Květuško,moc Tě zdravím a budu moc ráda, když vyzkoušíš!

      Vymazat
  8. Alis, skvělý recept, musím zkusit. Já knedlíky moc nevařím, ale ne že bych je neměla ráda, jen nejsem moc omáčková. Nejčastěji a nejraději mám těstoviny.

    OdpovědětVymazat
  9. Alis, knedlíky určitě vyzkouším. Příprava se nezdá složitá, jenom pro tu petrželku musím zajít ke dvanácti měsíčkům... Potom ti podám hlášení, jak dopadly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko,moc Tě zdravím a budu ráda, když vyzkoušíš! Já myslím, že pro jednou tam petrželka nemusí být :)

      Vymazat
  10. Alis, vypadá to skvěle, jen nevím, k čemu bych je měla udělat. Zvěřinu nejíme. Poradíš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko, jsou vynikající i ke klesickému vepřovému se zelím a kuře, zelí a knedlík..to je taky moc dobrý!!

      Vymazat
    2. Díky za tip, to bych mohla vyzkoušet.

      Vymazat
  11. Ahoj Ali, já dělám pouze karlovarský knedlík a ten vařím v potravinářské fólii. Tvoje knedlíky vyzkouším jsou mnohem rychlejší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivuš, moc Tě zdravím a budu ráda, když vyzkoušíš!

      Vymazat
  12. Alis,ty knedlíčky vypadají doooobře,jednou jsem je dělala,ale asi jsem měla jiný recept,protože byly tuhé a to mě taťka odmítal.Sice knedlíky vařím taky tak dvakrát do roka,ten můj diabetik je nesmí,ale klidně někdy zhřeší,tak mu jich nedám tolik.Alis k té moji paštice jdu dělat houstičky hned zítra,dnes jsem toho měla už plný brejle,natož nohy-přehnala jsem to a tak budu za chvilku relaxovat na gauči s háčkem.Musím udělat do velikonoc dvě dečky,aby mě ten beránek nepokakal
    Ale tvoje knedlíčky určitě někdy vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško, budu moc ráda, když vyzkoušíš. Moc se mi u Tebe zamlouvá ta paštika!!! Houstiček se neboj, jsou rychle upletený, upečený i snědený :) Pěkně si odpočiň, ať máš dost sli!!!

      Vymazat
  13. Takhle se taky dělaj špekový, ne? Jsem ráda, žes recept zařadila. Příští týden přijede návštěva, mám v plánu kančí něco jako ragů a k tomu by se asi hodily. Víděla jsem je v Německu v restauraci a hodně lidí si je tam dávalo.

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Alis!
    Moc tě zdravím a moc děkuju za další inspiraci.My jsme sice taky bramboroví,zvěřinu sice vůbec nedělám,ale tvoje knedlíky budou určitě super i k nějakému jinému masíčku.Určitě je vyzkouším !

    OdpovědětVymazat
  15. Jé mňam, mám už chutě :) vypadá to velmi dobře :) Tyhle knedlíky snad nikdy jsem nejedla, ale asi udělám :)

    OdpovědětVymazat
  16. Alis paštika je dobrá,ale nějaká ,,myška,,ji chodí uždibovat-jejda,to asi já.Ty knedlíčky vyzkouším chci dělat moravské brabce se zelím,tak by možná jako příloha k tomu byly mňamkové.
    Nebojím se houstiček,ráno pekárna zadělá,mezi tím uvařím a budou k té paštice a ještě k ,,pucíkovským utopencům,,Jen doufám,že mě jednou Peti nevynadá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško, to jsi mě s tou paštikou moc potěšila!U nás myšky takhle ukusují taky :). Miluško, uvidíš, že s brabcem a se zelím budou knedlíky chutnat!A´t se Ti houstičky povedou!!!!!

      Vymazat
  17. Ty knedlíky vyzkouším při první příležitosti.Na blogspot mně nejvíc vadí to vypisování. Myslím, že tady moc komentářů nenechám, ale to neznamená, že nebudu chodit, číst a opisovat.

    OdpovědětVymazat
  18. Dekuji za recept, je vyborny! Jen bych vam poradila jeste pridat do pocatecni smesi rohliky-maslo-mleko-vejce jeste jemne oprazenou cibuli...
    S pozdravem, Barbora

    OdpovědětVymazat
  19. Nesrovnatelně lepší je kostičky housky před zalitím do křupava osmažit na troše sádla.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...