Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Karbanátky alias domácí vinná klobása

Stránky

pondělí 7. ledna 2013

Karbanátky alias domácí vinná klobása



Předvánoční čas mám spojený s vinnou klobásou. Ikdyž v dnešní době si vinnou klobásu můžete v obchodech koupit po celý rok, já ji mám prostě spojenou s vánocemi.
Napadlo vás někdy vyzkoušet si udělat vinnou klobásu doma? Mě vloni tahle myšlenka napadla, ale při představě, že budu shánět střívka a plničku na klobásy, mě zase rychle opustila. Ale ne nadlouho. Vždyť nemusím dělat rovnou klobásky, z vinné směsi půjdou přeci udělat i karbanátky!
Recept domácí na vinnou klobásu jsem tedy v netradiční podobě využila a dnes se o něj podělím i s vámi.



Příprava směsi na domácí vinnou klobásu není vůbec složitá a většinu potřebných surovin určitě najdete i u vás v kuchyni!
Na směs na domácí vinnou klobásu budeme potřebovat:
1 kg vepřového mletého masa
4 plátky toustového chleba (nebo 2 starší rohlíky) pokrájeného na kostičky
150 ml bílého vína
200 ml mléka
sůl, pepř, muškátový oříšek, citronovou kůru



Nejprve si pokrájíme na malé kostičky toustový chleba a namočíme ho do vína.Necháme chvilku odpočinout. Potom namočený toustový chleba smícháme s mletým vepřovým masem. Podle potřeby přilijeme mléko a dobře promícháme. Směs by měla mít tužší konzistenci, aby nám z ní šly tvarovat karbanátky! Maso osolíme, opepříme a jemně (opravdu jen jemně) přistrouháme muškátový oříšek. S muškátovým oříškem doporučuji nakládat opatrně, je dosti aromatický! Na konec přistrouháme trochu citronové kůry.
Tak a směs máme hotovou!
Nyní už jen stačí obalit v klasickém trojobalu - mouka- vejce- strouhánka a osmažit na oleji.
Tak a tradičně-netradiční oběd je tu!

A malý typ na závěr: část mletého masa si před přípravou oddělte a připravte jedlíkům polévku z mletého masa! Recept najdete ZDE.

A co VY a vinná klobása?

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...