Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Maková nádivka

Stránky

sobota 26. ledna 2013

Maková nádivka


Maková nádivka

Maková náplň (nebo chcete-li maková nádivka) do buchet je jednou z tradičních náplní do moučníků a pečiva. Můžeme ji použít do koláčků, rohlíčků a takový makový závin, také není vůbec špatný.

maková náplň do buchet
maková nádivka do buchet


Na makovou nádivku potřebujeme:
150 g mletého máku
3 dl mléka
80 g moučkového cukru
2 lžíce rumu
piškotové drobečky


Do vařícího mléka přidáme mletý mák a cukr a necháme (za občasného míchání) provařit. Přidáme rum a pokud se nám zdá náplň příliš řídká, můžeme zahustit piškotovými drobečky.
Necháme vychladnout a výbornou náplň máme hotovou!



A co VY? Tako děláte ďo pečiva makovou náplň? Napište do komentářů

20 komentářů :

  1. Když už ji dělám, tak podobně, ale bez rumu, mám jen esenci, ale u nás mák moc nejede. Všichni si stěžují, že jim leze do zubů.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Alis, u nás má mák rád jan taťka , my s mamkou ho moc nemusíme, já raději tvaroh a mamina zas povidla. Měj prima večer

    OdpovědětVymazat
  3. Více než výbornou !!!
    Moje maminka ji uměla úplně perfektně. Já mám v buchtách mák strašně moc ráda, ale, abych řekla pravdu, jsem líná si ji připravit. A tak si makové buchtičky kupuji.

    OdpovědětVymazat
  4. U nás mák jen na šulánkách,taštičkách nebo těstovinách, nádivku upřednostňujeme ořechovou, její přírava je podobná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko,moc Tě zdravím. Já mám ořechovou taky moc ráda. Akorát nemám ty ořechy, takže maková to jistí.

      Vymazat
  5. Mák mám moc ráda i když leze do zubů a pro mě už i pod zuby. Když mám velkou chuť na něco makovýho, tak si raději už v dnešní době, protože už vařím hlavně jen pro sebe,koupím dva tři kousky koláčů a jsem spokojená. Ale domácí je domácí. My jsme tam dávali občas perník mletý nebo švestkový povidla a někdy taky jen jako ty. Mák je pro mě nenahraditelný a moc dobrý.

    OdpovědětVymazat
  6. Abych se taky aspoň podepsala, mynulý příspěvek psala Věrka. Chodím stále na čumendu a občas se olizuji. Ještě jednou Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Věrko, moc Tě zdravím a jsem ráda, že jsi přišla!

      Vymazat
  7. Ahoj Alis!
    Ty buchyt, co jsou na fotce, tak ty jsou úžasné! Já si je vždy zařadím k pohádkám, kde je jí pohádkové babičky a kde je Honzové dostávají na cesty. :-) Tyto buchty mám šíleně ráda. A vůbec makovou náplň já mohu! Třeba můj mladší bráška tuto náplň moc nemusí, on raději tvarohovou, ale já pořád říkám, že na makovou není! :-)
    Také děláme makovou náplň do buchet, ale nedáváme tam ten rum. ;-)

    Alis měj se krásně. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Musím napsat ještě jednou. Dnes jsem dělala Tvoje kokosky,ale...bez kokosu.K vysvědčení dělávám vnukům kokosky. Letos chci vyzkoušet Tvůj recept, dnes jsem si udělala generálku, místo kokosu jsem dala ořechy.Tvoje kokosky jsou rychlejší, jejich podobu s kokosem budu dělat v úterý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko, moc mě těší, že jsi "kokosky" vyzkoušela. S ořechy musí být moc dobré! Ať se Ti úterní pečení zdaří!

      Vymazat
  9. Ahoj Ali, já dělám makovou nádivku jako ty, pouze nakonec přidávám švestková povidla. Nádivka se mi zdá s povidly víc vláčná. :-) Buchty máš jako malované. :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Ali, taky tak dělám makovou nádivku! :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Jéé, vzpomněl jsem si na buchty od babičky :). Když já všechna ta jídla, která od své babičky pamatuju, nevařím. Prostě to nikdy nebude jako od ní a nepochutnám si...

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...