Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Malinová semifreda

Stránky

středa 2. ledna 2013

Malinová semifreda

malinová semifreda
semifreda



Dnes přináším recept na malé sladké zakousnutí. Chtěla jsem napsat letní zakousnutí, ale léto už je nenávratně za námi. Ale to nemění nic na tom, že si můžeme něco sladkého zakousnoutUsmívající se! Mým dnešním typem jsou malinové dortíky. Na tyhle dortíky jsem se chystala už pěkně dlouho.


Stále jsem přemýšlela, jak vyzrát nad tím, aby dortíky měly jednotný tvar, a při tom, abych nemusela investovat do poměrně drahé formy na semifredo. A když jsem na jaře objevila u Peti na blogu návod, jak formičky vyrobit doma, měla jsem jasno. Jdu do tohoUsmívající se . Po chvilce ručních prací byly formičky připraveny a mohla jsem se pustit do dortíků! K mé velké radosti jsem zjitila, že formičky lze použít i opakovaně!
Na přípravu malinových dortíků potřebujeme:
1 piškotový plát z 5 vajec - (každý si určitě peče piškot podle svého osvědčeného receptu)
formičky na semifredo
Na náplň si nachystejte:
2 želatinové ztužovač "za studena"
500 ml ušlehané šlehačky
1 sklenice malinové marmelády
čerstvé maliny na ozdobu


Z upečeného piškotu si připravenou formičkou vykrájíme požadované tvary. Piškot z formičky nevyndáváme, ale necháme ho ve formičce, kde nám bude tvořit dno dortíku.
A nyní se pustíme do náplně. Želatinové ztužovače dle návodu na sáčku rozmícháme s vlažnou vodou. Vůbec se ztužovače nebojte!
Do ztužovače postupně zašleháváme malinovou marmeládu a ušlehanou šlehačku.
Takto připravenou hmotu plníme do formiček s "piškotovým" dnem. Pořádně povrch zarovnáme. A dáme do lednice zatuhnout.
Po zatuhnutí můžeme povrch dortíku polít želém, ozdobit šlehačkou.. prostě fantazii se meze nekladou.
A ještě vyndat dortíky z formičky- jde to lehce - vymačkáváme z formičky směrem nahoru!
.... a máme hotovo!

Inspirováno: Peťa Pucíkov

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...