Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Rychlá domácí paštika z drůbežích jater

Stránky

čtvrtek 17. ledna 2013

Rychlá domácí paštika z drůbežích jater

Dnes jsem tu s typem na malé víkendové tvoření domácích dobrot! A tentokrát žádné sladkosti, ale něco pro masojedlíky :)

Hned na úvod se musím přiznat, že nejsem velkým příznivcem průmyslově vyráběných paštik.  A o to více jsem chtěla vyzkoušet výrobu paštiky v domácích podmínkáchMrkající.  
Ve starém sešitě s recepty jsem objevila  "lety zapomenutý" recept na domácí paštiku a tak jsem se pustila do výroby!
Pokud se, stejně jako já, rozhodnete tuhle paštiku vyzkoušet .. vřele doporučuji. Je jednoduchá nejen na množství surovin, ale i na výrobu!!




Na výrobu domácí paštiky si připravte:
500 g drůbežích jater
250 ml smetany
4 celá vejce
1 lžičku soli
pepř
lžičku sádla



Drůbeží játra pokrájíme na menší kousky a tyčovým mixerem rozmixujeme. Do vzniklé hmoty zašleháme vejce, přidáme sůl a dle chuti pepř. A úplně jsem zapomněla napsat, že přilijeme smetanu a vše dobře promícháme. (Děvčata, díky za připomenutí )
Tak,  základní  paštiku máme hotovou. Podle chuti můžeme přidat  oloupané mandličky, sušené brusinky, bylinky.. prostě, co kdo rád.
Vzniklou játrovou hmotu nalijeme do libovolné formy, kterou si nejprve vymažeme sádle a můžeme i vyložit plátky anglické slaniny. Část hmoty můžeme nalít do zavařovacích skleniček.
Naplněnou formu vložíme do vyššího pekáče, který naplníme vodou. Vložíme do trouby a pečeme na 160 st. asi tak 60-70 minut.
Upečenou paštiku necháme vychladnout a máme hotovo!!!!


Paštika je jemná, jde krásně roztírat.. no prostě tahle paštika stojí za vyzkoušení!

26 komentářů :

  1. Recept už mám opsaný a určitě ho vyzkouším. Přidám mandličky, už se mi sbíhají sliny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivuš, budu moc ráda, když dáš vědět, jak tvoření šlo :)

      Vymazat
  2. Pečlivě jsem si přečetla Tvůj recept, nenašla jsem v popisu použití smetany, kterou máš uvedenou v surovinách...Paštiku taky dělám, ale trošku jinak . Očištěná játra udělám na sádle, poškrábu, smíchám se sádlem a hotovo. Už nějakou chvíli hledám nějaké ochucení, vyzkouším ty brusinky. Zajímavost- tuto pochoutku dělá MŮJ MUŽ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko,moc Tě zdravím a děkuji za připomenutí :) Hned jsem to do receptu doplnila. Ta smetana je tam dost důležitá :) Tvůj recept zase vyzkouším já...moc se mi zamlouvá a zdá se na přípravu jednoduchý. Brusinky vyzkoušej, je to příjemná chuť :)

      Vymazat
  3. Alis taky jsem nenašla kdy tam dát tu smetanu,ale asi po rozmixování???Počkám,snad nám to sdělíš,takové paštiky máme rádi,ale ty kupované mističkové- spíše ve folii-neeee.Ty brusinky mohou k tomu být dobré?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško, moc Tě zdravím! Smetanu jsem už dopsala a bud moc ráda, když vyzkoušíš :)

      Vymazat
  4. Alis, musím také jen konstatovat již napsané, vypadá to moc dobře a už si ukládám recept a opravdu brzy vyzkouším, protože paštiku tu manžel rád. Jen nemám žádnou vhodnou nádobu, budu muset něco vymyslet. A do paštiky já zase nic nemusím, na rozdíl od jiných. No, sto lidí, sto chutí, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko, já paštiku dělám v chlebíčkové formě a jde to i nalít do nižších zavařovaček. Potom je potřeba jen snížit čas pečení.

      Vymazat
  5. Ahoj Ali, mám stejný recept na paštiku, pouze na okořenění používám Paštikové koření. Tato paštika je opravdu výborná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivuš, moc díky! S tím paštikovým kořením to je moc dobrý nápad!!!!!

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Alis, tak tento receptík ukládám ... vypadá fantasticky.
    Hezký večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Alis!
    Recept si znamenám a snad vyzkouším.
    Jen mám dotaz...pokud budu péct v té chlebíčkové formě,jaká je asi trvanlivost a jaká ve skleničkách?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Blani, po pravdě řečeno u nás paštika zmizí do druhého dne. Z této dávky je to akorát na jednu chlebíčkovou formu, takže je to opravdu brzy snězené

      Vymazat
  9. Ahoj Alis!
    Domácí paštiky mám ráda! :-) Ale co mi u nich vadí, když se nechají kousky. Taková ta hrubá paštika - tu nemusím. :-)
    Ale tu paštiku, co máš hned na první fotce - tak tu já ráda. Nejraději u nás paštiky mamča, takže recept i s fotkami vytisknu a uložím do naší receptové knihy! Už tam mám recepty od Peťky, Verunky, Blanky a také od tebe. :-) A všechny nám moc moc chutnají. :-)
    Alis, přeji krásný zasněžený den. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Opět výborný recept! Trefila ses mi dnes totálně do chuti. Půjdu koupit játra :-D. Já dělám paštiku chlazenou (z orestovaných jater) a všichni ji milujou. Od té doby paštiky či játrovky nekupuju, když máme chuť koupíme játra a je to za chvilku. Krásný chutný víkend Alis!

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý večer...Dnes jsem také dělala paštiku..Byla moje uplně první a zítra se dozvíme jak chutnala :-) ta vaše vypadá velice lákavě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, děkuji za návštěvu! Jsem moc ráda, že jste recept vyzkoušela a věřím, že bude chutnat!!!!

      Vymazat
  12. Zajímavé recepty na tebe, jsem rád recept na pomerančovou marmeládou a ovocný čaj, velmi zajímavé, neznal. Můj blog je tradiční vaření Valencia.Te pozvat k návštěvě své recepty ze Španělska v roce

    http://valenciagastronomic.blogspot.com.es.

    Pozdrav ze země pomerančů ve Španělsku (Valencia)

    OdpovědětVymazat
  13. Alis tak na tu se těším :o)Martina

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Alis, tak jsem se včera dostala k výrobě paštiky a povedla se. Dala jsem tam česnek, tymián a brusinky. Příště dám všeho ale trochu víc, mám ráda výraznější chutě. Děkuji za recept. Máculka

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji za váš recept,paštiku jsem dělala poprvé a byla vinikající.je jednoduchá,rychlá a moc dobrá,

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...