Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Sushi

Stránky

úterý 1. ledna 2013

Sushi


Sushi

Sushi je asi jedním znejznámějších japonských pokrmů, které znám. Do té doby než jsme sushi poprvé ochutnala jsem o něm nevěděla skoro nic. Jen to, že je to rýže s kouskem čerstvé ryby, zamotaná do řasy. Když jsem sushi poprvé ochutnala, tak mě velice překvapila ta zvláštní chuť rýže:). Nedalo mi to a začala jsem se o sushi trochu více zajímat a dokonce jsem se ho naučila připravovat i doma.
Příprava sushi není nijak složitá, ale nevýhodou je, že většinu potřebných surovin nemáme běžně doma a musíme si je všechny nakoupit. Dobrou zprávou je, že většinu surovin seženeme i v běžných hypermarketech typu Tesca a ve většině větších měst jsou přímo specializovanou obchody na cizokrajné kuchyně. Vstupní investice do surovin je sice trochu vyšší, ale většina z nich nám vydrží na více použití
A zde jsou potřebné suroviny:
Rýže - ta je nejdůležitější surovinou. Budeme potřebovat rýži určenou přímo pro výrobu sushi. Tato speciální rýže má kulatější zrna a po uvaření je lepkavá. S klasickou rýží zde moc neuspějeme. Opravdu se vyplatí koupit si rýži určenou přímo na výrobu sushi.
Mořská řasa NORI - plát sušených mořských řas ve tvaru obdélníku. V obchodě se dá sehnat i menší balení po 10 kusech.
Řasa je bohatá na minerály, proteiny a vitamíny
Wasabi - japonský křen. S ním doporučuji šetřit.
Sojová omáčka Kikoman
Rýžový ocet - speciální ocet. Připravujeme z něho zálivku na rýži.
Náplň - tak ta je na naší fantazii a chuti. Pokud někdo nesnáší čerstvé rybí maso, potom může být na náplň použita například mrkev, okurka, avokádo, mango, míchané vajíčko, kaviár, mořské plody a já nejraději používán krabí tyčinky v kombinaci s okurkou.
Bambusová podložka - speciální podložka, pomocí které sushi krásně zabalíme

Tak základní suroviny potřebné na přípravu sushi máme a teď se můžeme pustit do samotné výroby.

Žádné komentáře :

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...