Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí škvarková pomazánka

Stránky

pondělí 25. února 2013

Domácí škvarková pomazánka

Domácí škvarky z mikrovlnky  mě přímo lákaly k výrobě domácí škvarkové pomazánky.  Škvarkovou pomazánku nedělám doma často, ale tentokrát, když jsem měla svoje domácí škvarky,  nemohla jsem odolat a pustila se do její výroby
  
domácí škvarková pomazánka
Na výrobu domácí škvarkové pomazánky potřebujeme:

škvarky (množství tolik, kolik se nám podaří zachrátnit)
1 malá cibule
1 lžíce hořčice
sůl


Škvarky spolu s drobně pokrájenou cibulí umeleme na strojku. Mně se nechtělo strojek smontovávat a při představě mytí a rozmontovávání, mě přímo mrazilo...Tak jsem použila tyčový mixer... chudák malý měl co dělat, aby to všechno pěkně rozmělnil. Takže pro příště vím, že nemám být líná a mám použít strojek. Do rozemletých škvarků přidáme lžíci hořčice, promícháme a dle chuti dosolíme.
Tak a základní škvarkovou pomazánku máme hotovou. Podle chuti můžeme do pomazánka přidat jemně nastrouhanou okurku a vajíčko.




Recept na domácí škvarky z mikrovlnky najdete ZDE.
Škvarková pomazánka je vynikající s domácím kváskovým chlebem- recept najdete ZDE 


Domácí pečivo se ke škvarkové pomazánce také hodí- recepty najdete ZDE


 A posledním jedlíkovým tipem jsou škvarkové placky....recept najdete zde


A co VY a škvarková pomazánka? Co do pomazánky přidáváte VY?



28 komentářů :

  1. Když něco "mazacího" ze škvarků dělám, tak jsou to jen mleté škvarky. Moje chalupová sousedka dělala ze škvarků pomazánku stejně jako Ty, i s tím dodatkem - okurka, vajíčko. Když to shrnu, ze škvarků mně chutná všecko(bohužel?)

    OdpovědětVymazat
  2. V dobách, kdy jsme dělávali doma zabijačku, bylo škvarků pořád dostatek a tak jsem dělala taky různé pomazánky. Základ samozřejmě pomleté škvarky a pak se už přidávalo cokoliv. Nejvíc nám ale chutnala asi s cibulkou, vajíčkem a trochou hořčice.

    OdpovědětVymazat
  3. Dělám základní variantu bez okurky a vajíčka. Přidávám na zvýraznění chuti 1 stroužek česneku.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Alis!
    Já mám a nemám ráda škvarkovou pomazánku. Milovala jsem škvarkovou pomazánku jakou dělali ve školce, nenáviděla jsem školní škvarkovou pomazánku a nechutná mi ani ta, kterou dělá bratr - mě přijde, že jí má nemastnou neslanou, takovou suchou, nevím.
    A nejvíc jsem milovala škvarkovou pomazánku od babičky. Mám dojem, že tam dávala vše, co tu píšeš ty a pak také lásku! :-) Ta byla výborná. :-) A vůbec nemusím škvarkovou pomazánku kupovanou - ta je ošklivá. :-)

    Tak, takhle to mám s touto pomazánkou, ale škvarky miluji! :-)

    Krásný den Alis. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári,babiččina byla určitě ta nejlepší! Já kupovanou nemám také ráda.

      Vymazat
  5. Už jsem dlouho nedělala. Ale dávala jsem do ní vše, co ty, to je i kyselá okurka i vařené vajíčko. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Elis, škvarková pomazánka je dobrý nápad. Já osobně mám nejraději jen tak škvarky, ale pomazánka je taky fajn.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Ali, škvarkovou pomazánku jsem dělala podobně jako ty. Nyní jsou u nás v oblibě škvarky umleté s pečeným masem a cibulí. Hlavně jsem to již dlouho nedělala, škvarky ihned rychle mizí. ;-))

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Ali, škvarkovou pomazánku dělám často , máme ji všichni rádi!!!!!!!!!!Jenom tam někdy přehážu ingredience aby to nebylo ppořád stejné!!!!!!!! Ali , děkuji ti za návštěvu a pochvalu, ty to máš taky tady super, recepty jsou báječné , ale nemůžu je všechny vyzkoušet, byli bysme moc tlustí...........Ali měj se krásně a tvůj blog je senzační!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Škvarkovou pomazánku děláme podobně. Já nemám tučné moc ráda, ale občas si jí s chutí dám. Hlavně, když jsou čerstvé škvarky.
    Alis, měj se hezky. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Škvarkovou pomazánku dělám vždy, když si doma vyškvařím sádlo. Dělám ji stejně jako ty, ale vždy přidávám natvrdo uvařená vajíčka.Dochucuji směsí koření (mořská sůl, cibule, česnek). Přeji krásné léto.

    OdpovědětVymazat
  11. Minule jsem také "šlehal" škvarky na pomazánku, chudák jen skučel. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za návštěvu! To jsem ráda, že v tom nejsem sama, kdo
      taky "šlehá"!

      Vymazat
    2. dobré je přidat majoránku a drcený kmín

      Vymazat
  12. Děkuji Alis za krásné nápady a receptíky - dostala jsem se sem náhodou a již tě mám v záložkách :-) Jen tak dál! Držím palce a přeji vše dobré.
    Popelka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Popelko, moc díky!!! Budu ráda, když Jedlíkovi zachováš svou přízeň!

      Vymazat
  13. Čaute ženský,dnes jsem dělal škvarkovou podruhé v životě,škvarky,cibule,hořčice,česnek a vajíčka jako Vy,stejně mi tam ještě nějaké koření chybí,pepř je dobrý ale chce to ještě něco,až na to přijdu,napíšu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Aldo, budu ráda, když dáš vědět, jaké že to koření to nakonec je .)

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...