Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí sýr Lučina

Stránky

neděle 3. března 2013

Domácí sýr Lučina


A je tu další z řady mých kuchyňských experimentů. Za tento recept opět vděčím paní Nadě, která mi tuto inspiraci zaslala.
Po domácích škvarcích z mikrovlnky přišla na řadu domácí Lučina!
Nejsem odborník na technologii výroby mlékárenských produktů a tak jednoduchost, která z receptu vyplývala, ve mě příliš důvěry nevzbuzovala. Vyrobit Lučinu v domácích podmínkách, bez přidání všelijakých konzervantů, emulgátorů ? Ale znáte mě..musela jsem se do toho pustit a přesvědčit se, zda to funguje.

domácí Lučina



Na přípravu domácího sýru Lučina si připravte:

domácí pomazánkové máslo
domácí sýr Lučina
1 velký bílý jogurt
250 ml smetany na šlehání


Jogurt jemně promícháme se smetanou. Takto vzniklou hmotu nalijeme na cedník, který si vyložíme kouskem plátna. Jemně vyždímáme a necháme hmotu 24 hodin odpočinout.


Na začátku - smíchaný jogurt se smetanou

smíchaný jogurt se smetanou




Po 24 hodinách hodinách



A výsledek



A moje doporučení: vřele doporučuji vyzkoušet. Výsledná hmota jde krásně roztírat a  můžete si ji ochutit podle vlastní chuti - smaženou cibulkou, kousky pokrájené šunky a na jaře bude vynikající s čerstvými bylinkami!





Takže další experiment, který funguje!




Zdroj receptu: paní Naďa, internet








48 komentářů :

  1. Tak tuhle dobrotu můžu jenom doporučit a když se do toho zamíchá pár vanilkových cukrů vznikne pribináček lepší než koupený :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Vlasti, s vanilkový cukrem to vyzkouším!! Díky za typ!

      Vymazat
    2. tento recept dělala kamarádka,chutnala jsem ho a bylo to vynikající,vřele doporučuji

      Vymazat
  2. Alis vynikajúci nápad :-) ja to určite vyskúšam , ďakujem ...

    OdpovědětVymazat
  3. tak toto určite vyskúšam vyzerá to veľmi lákavo

    OdpovědětVymazat
  4. Fascinuje mě ta jednoduchost. Tvoje doporučení je pro mne zárukou, že to bude dobré - počkám na ty čerstvé bylinky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miládko, také jsem nevěřila, že z toho může něco podobného vzniknout. S čerstvými bylinkami to bude dobrota!

      Vymazat
  5. Týjo, žák do toho jdu! Ali, díky za super návod:-), zítra koupím šlehačku, jogurt je v lednici stabilně a zkusíme to:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Peťo, moc Tě zdravím! Dej vědět, jak jsi dopadla :)

      Vymazat
  6. Také jsem to už vyzkoušela a zrovna včera večer jsem ochutnala první výrobu a ještě musím říct, že jsem přidala jeden tvaroh a je to opravdu moc dobrý. Hned jsem dostala chuť na brambory s tvarohem, to asi udělám, to bude bašta, jen přidám cibulku a trochu papriky a zbytek se sní jen tak na něco namazat. Určitě se s tímto výtvorem dá čarovat ještě něco i jiného a dobrého.
    Věrka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Alis!
    No teda! Tak jednoduché? Určitě jí vyzkoušíme, Lučina je u nás hodně oblíbená. :-)
    Tak děkuji za recept a za překrásně nafocenou dokumentaci výroby. ;-)

    Přeji ti nádherný sluneční den. :-)
    Ahoooooj!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Alis, tenhle tip je teda skvělý. Vůbec by mě nenapadlo, že recept na domácí sýr může být tak jednoduchý. Sbíhají se mi sliny hlavně na tu lučinu s jarními bylinkami, když nám tak hezky zasvítilo sluníčko. Krásný týden Ti přeji!

    OdpovědětVymazat
  9. Zdravím tě, Ali!
    Tohle je jednoduchý a docela zajímavý recept, ani bych neřekla, že z jogurtu a šlehačky vznikne Lučina. I pribináček podle Vlasty bude určitě dobrý. Vyzkouším!
    Přeji ti pohodové březnové dny! Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Alis, zase perfektná inšpirácia, k Tebe je radosť zaskočiť :-) vždy tu nájdem niečo úžasné. Ďalšia vec ktorú sa oplati vyskúšať. Krásny týždeň prajem.

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý recept :-) Sice jsem tušila, že výroba asi nebude složitá (přece jen člověk občas vidí eko dokumenty), ale že až tak bude jednoduchá jsem nedoufala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dani, moc Tě zdravím! Opět se potvrdilo pravidlo, že v jednoduchosti je krása..v tomhle případě chuť!

      Vymazat
  12. Alis,toto určitě vyzkouším! Je to jednoduché, až se podivuji.U nás jsme hodně sýroví,tak možná překvapím :-))
    Měj se pěkně :-)Alena

    OdpovědětVymazat
  13. Tak jednoduché že to je? To bych mohla zkusit!

    OdpovědětVymazat
  14. Alis děkuju za úžasný recept--Lučinu miluju zrovna dnes si ji domazala a určitě si vyzkouším vlastní.Martina :o)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Ali, také jsem dostala mejlíkem tento recept a viděla jsem ho také u Jany v Kastrůlku. Určitě ho vyzkouším. :-)) Dostala jsem ještě recept na domácí tavený sýr. Ten jsem už zkoušela z poloviny jsem dělala pomazánku a nebyla vůbec dobrá. Pořád mě tam vadila ta jedlá soda. Druhou polovinu jsem dala kočkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivuš, moc Tě zdravím. Na ten domácí taveňák jsem také koukala a nevěděla jsem co udělá ta soda. Tak jsme ráda, že jsem se do toho nepustila!

      Vymazat
  16. Alis ítra bude hotová domácí lučina,jen mě bude do ní chybět čerstvá pažitka,ale to si ještě počkám.Dám vědět jak bude chutnat.Krásný zbytek týdne.Miluš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško, budu netrpělivě čekat, jak Lučina dopadne :) Věřím, že budeš spokojená !!!

      Vymazat
  17. Ahoj Alis. Ty tady máš dobrůtek ale tohle určitě vyzkouším. Měj se krásně. Pááá

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Alis.tak,aby jsi se dočkala musíš se nejdříve podívat na můj blog,na toho slůnka postraně.
    Tak si tady lebedím po Lučině.
    Alis,přidala jsem trošku česneku,asi 1/4 kl červené sušené papriky a decentně přisolila.
    MILÁ ALIS,JEŠTĚ JSEM SI NIKDY TAK NA KUPOVANÉ NEPOCHUTNALA JAKO NA TÉTO.
    PÍŠI VELKÁ PÍSMENA,PROTOŽE MALÁ SI NEZASLOUŽÍŠ.
    PROSTĚ JSI 1*************************************************** Miluš
    Děvčata,kdo jste ji neudělala,doporučuji moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miluško, až se samou chválou červenám :) Jsem moc ráda, že jsi ji vyzkoušela a že chutnala! Já jsem před chvílí naložila na novou a ochutím ji tak, jak píšeš!! Miluško, ještě jednou moc díky!

      Vymazat
  19. Ahoj Alis,lučinu jsem vyzkoušela ,je úžasná. Díky. páááá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani,moc Tě zdravím a jsem ráda, že jsi se do toho pustila vyzkoušela. Já se už těším na bylinky, s nimi to bude ještě lepší!

      Vymazat
  20. Mám dotaz, kde mám hmotu nechat odpočnout? Při pokojové teplotě?

    OdpovědětVymazat
  21. Jo a vlastně ještě jeden dotaz :-) Jak velký jogurt? Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Používám velký 500 g jogurt. Odpočinout nechávám v chladu - v lednici.

      Vymazat
  22. Ahoj Ali, když mně pčed časem chodily maily s tímto receptem, tak jsem je vyhazovala, protože jsem si říkala, proboha co všechno bych ještě měla dělat.Včera jsem u tebe brouzdala a zase jsem narazila na tento recept. Na tvém obrázku to vypadalo tak lákavě, že jsem si dnes nechala koupit Choceňský velký jogurt, doma jsem měla 20% smetanu bez chemického ošetření, žádná éčka a tak jsem šla do toho. Už mám hotovo , teď jen nechat zaležet. Takže jsi mě zase dostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jituš, moc díky! A věřím, že nebudeš zklamaná! Je to opravdu dobrůtka!

      Vymazat
  23. Já tam dávám jogurty dva řeckého typu + smetanu.Výborná je z toho česneková pomazánka.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...