Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Velikonoční medové perníčky

Stránky

sobota 16. března 2013

Velikonoční medové perníčky

Dnes jsem tu s malou inspirací na předvelikonoční pečení. Kromě tradičního velikonočního beránka a mazance nesmí  na našem velikonočním stole chybět velikonoční perníčky. Perníčky jsou takovým univerzálním druhem cukroví, které můžete péct takřka po celý rok...na vánoce, velikonoce. A jejich další obrovskou výhodou je, že vydrží poměrně dlouhou dobu (pokud je jedlíci neobjeví a perníčky se nevypaří).

velikonoční medové perníčky




A tady je dnešní recept na velikonoční medové perníčky:

325 dkg hladké mouky
120 dkg práškového cukru
2 celá vejce
0,5 lžičky sody
1 lžička kakaa
25 g rozpuštěného tuku (Stela, Hera)
2 lžičky perníkového koření - s perníkovým kořením vás dnes trochu více seznámím na konci článku!
2 lžíce medu

domácí perníčky

Ze všech surovin vypracujeme těsto, které necháme v chladu odležet. Z těsta vyválíme silnější placku z které vykrajujeme různé tvary.
Pečeme na pečícím papíře ve vyhřáté troubě na 180 st. asi tak 15-20 minut.
Po vyndání z trouby perníčky potíráme rozšlehaným vajíčkem.

Hotové perníčky můžeme ozdobit bílkovou polevou. Recept na bílkovou polevu najdete ZDE




                           
                                                                  
A na závěr tu máme novou rubriku -  malé kořenářské okénko!
Vaření a koření patří k sobě! A tak jsem pro vás otevřela malé kořenářské okénko v kterém vám budu postupně představovat nejrůznější druhy koření. 
Dnes bych se ráda pozastavila u  perníkového koření.




Perníkové koření je to, co spolu s medem, dodává perníčkům jejich nezaměnitelnou chuť a vůni. Skořice, nové koření, badyán, koriandr, hřebíček a fenykl dokážou udělat divy. Koření do perníčků si můžete utlouct doma v hmoždíři a nebo, stejně jako já, použít už připravené. V obchodech existuje spousta druhů perníkového koření různých značek a různé kvality. 
Já jsem ve velikonočních  perníčcích vyzkoušela "Rojikovo perníkové koření" a mohu  ho jen a jen doporučit. Směs Rojikova perníkového koření je krásně jemně namletá, bez přídavku kypřidel a dalších přídavných látek.


A pokud  byste "Rojikovo perníkové koření" chtěli vyzkoušet, potom nakoukněte na stránky Rojikova koření. Kromě perníkového koření zde najdete spoustu dalších známých i méně známých druhů koření. Stránky najdete ZDE

A co VY a velikonoční perníčky?




Nezapomeňte se zapojit do jarní soutěže!
soutěž najdete ZDE
Soutěž končí 19.3.2013



Jedlíka můžete najít také na Facebooku!
















28 komentářů :

  1. Alis, Ty seš fakt pilná jako včelička. O své stránky se úžasně staráš.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to koukám, v životě by mne nenapadlo, že perníčky se mohou péci i na velikonoce. Ty jsi ale pilná! Já peču beránka a mazanec a to nám stačí. Manžel by to nejedl, je diabetik a když peču jen ze sladidla, není to ono. Škoda.

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, tady už se pekly perníčky.My se na ně chystáme příští týden.

    OdpovědětVymazat
  4. perníčky na veľkú noc - to je pre mňa tiež novinka ale určite skvelý nápad, rada vyskúšam :-)
    Pekný víkend!

    Zdenka

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Alis, perníčky u nás asi nebudou, při jejich zdobení se mi třese ruka a nejsou pak pěkné. Nedělávám je ani na Vánoce. Ale mám je moc ráda a myslím, že kdysi jsem dělávala podle podobného receptu jako ty.

    OdpovědětVymazat
  6. Alis ahoj!
    Jééé perníčky!!! :-) Koukám, jak krásně je máš nazdobené. :-) A jaké máš nádherné formičky. :-)
    Když jsem si četla o koření, úplně jsem tu jeho vůni ucítila. ;-)

    Krásný den Alis přeji. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Alis, dnes jsem slíbila klukům, že příští víkend budeme péct perníčky, že připravím těsto, než přijedou. Už se na to moc těším. Oni by vykrajovali jako o život a já nestačím válet těsto!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Aaach, perníčky :) Už na ně mám chuť. Taky je děláme na Velikonoce. Máš je moc pěkně nazdobené :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jéé Alis, ty už pečeš na velikonoce. Nádherné perníčky! Určitě si od Tebe vezmu recept, protože moje perníčky vždycky rychle ztvrdnou...a tak už jsem je chvíli nedělala. Super je Tvoje nová rubrika o koření. Perníkové si občas koupím, ale dělám si i doma v hmoždíři, když je více času a chci si pohrát :). Krásný týden!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Alis, máš krásné perníčky,hned bych si dala. My na velikonoce nepečeme, tradičně děláme jen nádivku.

    OdpovědětVymazat
  11. Alis děkuju :o) Minulý týden jsem si koupila od Tescomy vykrajovátka tak bych mohla receptík od tebe využít :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  12. Ali, u nás se letos velikonočně nepeče, čekají nás totiž dvě oslavy Lukášových narozenin, takže místo Velikonoc slavíme:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Alis, už jsem tu byla několikrát a nepodařily se mi vložit komentáře obvyklým způsobem, tak to zkouším jako "anonym".
    Perníčky peču více na Vánoce, ale letos zkusím i ty velikonoční
    Helena B

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...