Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Dýňová sezona startuje.....

Stránky

úterý 1. října 2013

Dýňová sezona startuje.....


A pomalu nám začíná dýňová sezona...ano tyhle zlatavé poklady z našich zahrádek právě dozrávají. A pokud náhodou nemáte ty své, ze zahrádky, tak i v obchodech a na trhu je dýní nejrůznějších tvarů a velikostí dostatek. Dýně si pomalu, ale jistě získává místo i v našich kuchyní.....







Já jsem si tuhle zlatavou nádheru přivezla od své maminky, která se letos pustila do pěstování malých dýní Hokaido. Oproti těm velkým obřím dýním, při jejichž zpracování už člověk neví, co by z nich připravil, má Hokkaio díky své velikosti výhodu...

A tak jsem tu pro vás oprášila mé oblíbené dýňové recepty....


                                


Co určitě v dýňové sezoně nemůže chybět je dýňová polévka. Na dýňovou polévku existují nejrůznější recepty a tak, jak ji připravuji já najdete ZDE


                                .


Dýňovým hitem loňské sezony byl u nás dýňový džus...recept najdete ZDE

                              



A co takhle připravit si dýni do zásoby...dýňový kompot je tím pravým...recept najdete ZDE



                              


Dýňová příloha k nejrůznější jídlům ... dýňové pyré..recept najdete ZDE


                            







A co VY a dýňová sezona?



A malá agitace na závěr....Jedlík byl nominován na ocenění "Blogerka roku" v kategorii FOOD.
Pokud Jedlík patří do Vašich oblíbených a chcete ho podpořit svým hlasem, potom tak můžete učinit ZDE.
Hlasování je trochu složitější, aby bylo zabráněno zneužívání hlasování a je potřeba vyplnit hlasovací formulář a poté potvrdit  v emeilu.....je to opravdu náročnější, ale budu moc ráda, když Jedlíkovi věnujete svůj čas a svůj hlas :)


                                                         

20 komentářů :

  1. Ahoj Alis, s tou dýní Ti nějak nevím... Jednou jsem ochutnala dýňový kompot a hrozně mi nechutnal tak se mi do nějakého dýňového vaření nechce. Ale barvu má dýně krásnou :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Alis Ty mi čteš myšlenky :-) Zrovna jsem dojedla pečenou dýni s kuřetem. Já si dýni prostě zamilovala, polévku dělám,ale teď prostě peču. Zaujal mě ten džus....a na kompot musí být hodně dobrý recept, měla ho prababička, bohužel se ztratil, jinak mi ostatní kompoty moc nechutnají...Tak si užívej krásnou sezónu!!

    OdpovědětVymazat
  3. Alis, z dýně jsme kdysi dělávali kompot pro vnoučata, byl opravdu dobrý. Ale teď už nic. Jinak hlasovat určitě půjdu, neboj, ale dnes ještě nestíhám, ale slibuji, že fakt přijdu! Krásný den!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Alis!
    Tak protože sehnat u nás ananasovou tresť je úplně nemožné,asi se pustím do kompotu podle tvého receptu.Akorát ...máš tam napsáno 1 dýni...jak velká by měla být?Nemáš tušení,kolik by měla přibližně vážit?

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Ali, jsem moc ráda za recepty, hlavně za džus a to pyré!!!!!!! Dyni mám sice jenom jednu, ale zato je dost velká!!!!!!!!!Kompoty máme rádi, ten dělala dcera, ale já zase udělám ten džus!!!!!!! Ali, hlas jsem ti poslala, zasloužíš si vyhrát!!!!!!!!!Moc ti to přeju a držím ti palce!!!!!!!! Měj se krásně a užívej si krásné podzimní dny!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Alis, hlas jsem ti poslala, protože jsi jednička! :-) Držím palce, ať vyhraješ.
    Měj se sluníčkově.

    OdpovědětVymazat
  7. Alis ahoj!
    Já jsem dýni přišla na chuť už hodně dávno! Avšak nedávno jsme měli poprvé dýňovou polévku a dělali jsme si k ní chlebové hranolky podle tebe a povím ti, že to je právé ořechové! ;-) Byly k polívce skvělé! :-)
    Dýňový kompot jsem si zamilovala už jako malá holka, kdy ho dělávala babička. :-) Dýňoví džus jsem ještě neměla a ani pyré, ale to pyré musím pořádně prostudovat, neb si chceme na víkend dělat dýni k masu, tak možná budeme dělat zrovna to pyré. :-)

    Tak Alis, měj se krásně, já se jdu prokousávat tím hlasováním pro tebe. ;-) A moc ti gratuluji k nominaci! Však si jí jednoznačně zasloužíš. ;-)
    Měj se krásně a ahooooooooooooooooooooooj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šári, to pyré moc doporučuji!! Uvidíš, že si pochutnáte!!! A moc díky za hlas!!!

      Vymazat
  8. Alis, také mám doma kopu vlastnoručně vypěstovaných dýní,včetně Hokaido. Už je i trošku ošlehl mrazík, tak jsou všechny pěkně v bezpečí ve sklepě. Jsem ráda, že nám tu dáváš na výběr několik receptů. Já jsem zatím vyzkoušela plátky grilované dýně,ty opravdu nebyly špatné, potom jsem kousíčky dýně přidala do masové směsi. Dýně je trošku moučná, v tomto případě bych ji zaměnila za cukínu. Polévku určitě tak vyzkouším, stejně tak se mi zamlouvají i tvoje další recepty.
    Gratuluji ti k nominaci a jestli se mi to podaří, máš tam hlas i ode mne.

    OdpovědětVymazat
  9. Perfektné recepty...ako vždy :-)) Rada by som zahlasovala ale ja som ťa tam nenašla aj ked som to trikrat prešla...toooľko nominovaných :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Tvůj blog se mně hodně líbí, vyhovuje mně jeho všestrannost. Dala jsem Ti ráda svůj hlas. Hlasování je trošku složitější, byla to pro mne fakt robota, ale zadařilo se

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...