Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Petrželové pesto

Stránky

úterý 5. listopadu 2013

Petrželové pesto


Sklizeň petrželky byla moji letošní  poslední sklizní. Zahrádka je zazimována a tak si na další úrodu musím počkat až do příštího roku. A protože úroda petrželky byla opravdu bohatá, tak jsem se kromě tradičního krájení  do mrazáku, pustila i do výroby petrželového pesta. 







Já osobně mám petrželové pesto raději než to známé bazalkové.  Ale záleží asi na chuti každého z nás. 
A teď  honem na recept....jak už název napovídá, tak hlavní surovinou bude petržel. Můžete použít kudrnku nebo naťovou petrželku. Dále si připravte kvalitní olivový olej a sůl. 




2 velké hrsti petrželku pokrájíme na drobné kousky a vložíme do vyšší nádobky.
Přilijeme olivový olej (olej jsem přilévala od oka tak, aby ke konci vznikla petrželová pasta)
A nyní nastupuje do práce technika...můj starý dobrý ponorný mixer.....a pomalu začínáme petrželku drtit...



Z počátku to jde trochu ztuha, ale postupně jak je petrželka rozmělněná a smíchává se s oleje...to jde lépe



Dle potřeby můžeme do pasty přidat olej...a podle chuti osolíme....


Tak a základní petrželovou pastu - pesto máme nachystané.  A nyní už můžeme dle chuti přimíchat nastrouhaný parmezán, oříšky...
Ale samotná základní pasta je také moc dobrá....
A na co že se dá petrželové pesto použít? Petrželové pesto je vynikající přimíchané do těstovin, mám ho vyzkoušené i jako přídavek do rýže či špeclí....
A pokud petrželové pesto nespotřebujete hned, můžete ho uchovávat v uzavřené sklenici v lednici. 


A co VY a petržel? Jak ji využíváte VY? 









14 komentářů :

  1. Petrzelkove - priznam, ze neznam! Ale poznam :-))
    Pouzivame hlavne klasicke z bazalky, nebo orechove, tohle musim vyzkouset. Tady rikaji,ze kde je petrzel, je i cesnek - a naopak.Co ho tam maly strouzek pridat? Vyzkousim na testoviny,pak dam vedet.Zatim moc zdravim!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Růženko, moc Tě zdravím! S tím česnekem je to dobrý nápad :)

      Vymazat
  2. Já má zelenou petrželku moc ráda. Skladuji ji posekanou v mrazáku. Pesto je určitě moc dobré, asi zkusím, neořezala jsem ještě všechno. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  3. Já mrazím nať petrželky i celeru. Pesto vůbec neznám, ani jeho použití, vyzkouším. Asi nejsem ten správný gurmán. Díky Alis a měj se pěkně!!

    OdpovědětVymazat
  4. Alis ahoj! :-)
    Pesto vypadá skvěle. ale pro mne není - mě celkově petrželka nedělá dobře. :-(
    ale třeba můj mladší bratr jí zbožňuje a mamka si jí dává na chleba s máslem. :-) Tak ti budou z pesta nadšení! :-)
    Měj se krásně a ahoooooooooooj!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Alis, také se mi letos urodilo hodně petrželové natě. Sekala jsem ji nadrobno a zmrazila. Ještě mi na zahrádce část zbyla. Pesto je zajímavý nápad. Vloni jsem zkusila to bazalkové, ale nepovedlo se, tedy povedlo ale zkazilo se v lednici.

    OdpovědětVymazat
  6. O petrželovém pestě slyším u tebe po prvé, do špeclí, které jsem si od tebe zamilovala, by to opravdu bylo dobré. Jinak já musím mít pořád doma petržel aspoň nasekanou v krabičce v mrazáku. Raději mám normální, více voní a lépe se seká.

    OdpovědětVymazat
  7. Tímhle receptem jsi mi Alis udělala velkou radost, protože na petrželové pesto se už dlouho chystám, mám úrodu petržele a tohle zelené mám fakt ráda, ale jinak to u nás nikdo nejí :-), takže si dnes udělám pořádnou zásobu pesta a hned vyzkouším i s nudlemi jak máš v nejnovějším receptě...krásná inspirace na podzim. Díky a krásný den!!!

    OdpovědětVymazat
  8. ja ho taky dělala st estovinami je super ,syn pesto ji i k topinkam:),dávám ho do salátu a vynikající je s hráškem ktery se uvaři par minutek ve vode nebo voda a trosku másla:).fakt pochoutka :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...