Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Vanilkové sušenky s lemon curd

Stránky

neděle 24. listopadu 2013

Vanilkové sušenky s lemon curd


Minule jsem vám tu představila recept na úžasný citronový krém lemon curd. A dnes přináším inspiraci na jeho využití. Lemond curd nám poslouží jako náplň do domácích vanilkových sušenek.







A protože se blíží čas vánočního pečení, potom doporučuji tuto kombinaci vyzkoušet a nový druh vánočního cukroví je na světě :)


Vanilkové sušenky ode mně už znáte. Recept na domácí vanilkové sušenky  najdete ho ZDE.




Ale jen pro připomenutí: 

Na těsto potřebujeme:
350 g hladké mouky
150 g tuku (použila jsem Stelu)
120 g moučkového cukru
1 celé vejce
1 žloutek
1 lžička jemného vanilkového cukru
1/2 prášku do pečiva

Ze všech surovin uděláme těsto, které necháme chvilku odpočinout. Z těsta vyválíme placku, přejedme libovolným strukturovaným válečkem. Z placky vykrajujeme kolečka. Pokládáme na plech vyložený papírem. 
Pečeme ve vyhřáté trubě na 180 st. asi tak 20 minut


Lemon curd máme nachystaný z minula.... Recept na lemon curd najdete ZDE



A pokračujeme dál....připravíme si krém s lemon curdem....skleničku lemon curdu (velikost skleničky byla přesnídavková sklenička) smícháme s 1/2 kostkou tvarohu (použila jsem farmářský tučný tvaroh). Dle chuti osladíme a dobře promícháme.



a vzniklým krémem slepujeme kolečka k sobě.....




necháme zatuhnout a  máme hotovo!





A občerstvení pro jedlíky je nachystané......




A tady je malá ochutnávka:
Recept na domácí Oreo sušenky najdete ZDE
Recept na rychlé kokosky najdete ZDE
Recept na domácí KOKA sušenky najdete ZDE



A co VY a nové druhy cukroví? Také experimentujete?






15 komentářů :

  1. Ahoj Ali, presne neco takoveho jsem mela na mysli - slepit cukrovi lemon curdem. Urcite udelam! Jinak kazdy rok zkousim neco noveho, ale klasika porad vede... Ty opakuju porad,ale experimenty uz tak casto neopakuji - ono to nekdy jen hezky vypada :-)) Moc zdravim!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Růženko, moc Tě zdravím. Máš pravdu, že někdy ty experimenty vypadají na fotkách moc pěkně a výsledek je katastrofa :)

      Vymazat
  2. Alinko absolútna bomba, idem na to :-) Vonku nam leje, obed je nachystaný, chytím sa najprv do krému, sušienky sa mi veľmi pozdávajú k tomu lemonu...

    OdpovědětVymazat
  3. Jejej, ty mi děláš chutě tím plným talířem....

    OdpovědětVymazat
  4. :-) Milá Alis, sušenky vypadají úžasně. Už delší dobu mám schovaný recept na citronové cukroví,ale ten Váš vypadá daleko lépe,takže asi zvítězí :-) Musím Vám moc pochválit vánoční (zimní) výzdobu Vašeho blogu - je decentní, moc se povedla :-) Hezký předvánoční čas Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj MArtino, moc děkuji! Jsem ráda,že se Vám tu líbí :)

      Vymazat
  5. Vypadá to moc zajímavě a protože skoro každý rok zkouším něco nového, tak asi neodolám a na Vánoce upeču.

    OdpovědětVymazat
  6. Já experimentuji pořád, Ali, včera jsem odevzdala do cukrárny dia cukroví a všechny recepty byly nové.
    Tvoje sušenky vypadají velice dobře a s citrónovým krémem musí chutnat úžasně!

    OdpovědětVymazat
  7. Alis, já lemon curd miluji, také s ním slepuji sušenky. Je to výborné. Moc se mi líbí tvoje varianta s tvarohem. Určitě vyzkouším. Pa Anny

    OdpovědětVymazat
  8. Alis ahoj! :-)
    Hmmm, to vypadá skvěle! :-)
    Kokosky jsou u nás velice oblíbené! :-)
    Také experimentujeme, ale jednou se nám to vymstilo - podvedla nás mouka a cukroví bylo nepoživatelné! Tak jsme o Vánocích měli jeden druh cukroví! :-)
    Alis měj se krásně a ahooooooooooooooooooj! :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý večer,
    moc se mi líbí sušenky, světlé i ty čokoládové.
    Mohu se optat, jak se dělá ten dekor na vrchních sušenkách?
    Je to mnohem zajímavější, než pouhý hladký povrch.
    Čím to vytvořit?
    Děkuji, držím nám všem palce při pečení, Bája B.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...