Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Bílkové pusinky

Stránky

sobota 7. prosince 2013

Bílkové pusinky


Tak a je to tady. S nadcházejícím víkendem jsem se i já pustila do vánočního pečení. Zatím začínám klasikou jako jsou rohlíčky a linecké, no  určitě ještě několik druhů přibude. Ale nebudu to letos moc přehánět... Ale co určitě nebude chybět jsou bílkové pusinky.  Tahle první várka už pomalu mizí.... a tak si určitě dám ještě jedno opáčko....









A tady je recept na bílkové pusinky tak, jak je dělám já....
Na pusinky potřebujeme:
175 g jemného krupicového cukru
3 bílky
špetka soli


Z bílků a špetky soli ušleháme tuhý sníh


Teprve pak po lžících přidáváme do sněhu cukr a postupně zašleháváme.....



Každou dávku cukru důkladně zašleháváme, aby hmota byla tuhá a lesklá


Pomocí sáčku a řezané špičky nanášíme hmotu na plech vyložený pečícím papírem....


 A nyní nastává ta nejdůležitější fáze a to pečení...v případě pusinek spíše sušení.  Sušíme v troubě nastavené na 120 st. asi tak 1 hodinu.



Tak a máme hotovo......


 A pokud se nám podaří pusinky uchovat  před nedočkavými jedlíky, pak je můžeme (pěkně zabalené ve skelničce) použít i jako jeden z jedlých dárků....



                                         


A ještě jeden malý typ na to, jak využít zbylé bílky....zkuste rychlé kokosky...recept najdete ZDE




A co VY ? Co děláte se zbylými bílky?






12 komentářů :

  1. Vrazím je do mražáku:) V průběhu roku spotřebuju k pečení nebo je přidám k rozšlehaným vajíčkům na obalování. Teď před Vánocema na pusinky.

    OdpovědětVymazat
  2. určitě je vyzkouším--bílkú při pečení cukroví bývá dost :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Líbí se mi jako dárek ve skleničce! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Alenko, hlavně musím nejdříve poděkovat za nádherné překvapení, co mi přišlo poštou - takové nádherné věcičky!!! Udělala jsi mi velkou radost! Moc děkuji, je mi ctí být mezi Tvými blogo-přáteli!!.....Recept na pusinky je skvělý, zrovna mám už v lednici 4 bílky, které zbyly z jiných těst :-D, a tohle cukroví je prostě klasika, která nesmí chybět. Skvělý nápad jako jedlý dárek. Krásný den Alis!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj eM, jsem moc ráda, že jsem Tě překvapila :) Ty jsi mi udělala velikonoční radost,tak teď na oplátku já vánoční :)

      Vymazat
  5. Miluji ty tvoje super recepty! Zaujal mne hlavně ten na kokosky, rychlý a určitě výborný a kokosky rádi všichni! Díky, jinak já osobně nevyhazuji žádný bílek, vždy ho někam přidám, ne-li do pečení, do jídla určitě. Krásný předvánoční čas přeji!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...