Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Chlebová polévka

Stránky

čtvrtek 27. února 2014

Chlebová polévka


Dnes pro vás mám nachystaný recept na chlebovou polévku. Musím se hned na začátku přiznat, že jsem chlebovou polévku sice znala, ale  nikdy ji nejedla, natož vařila. A tak jsem se pomalu, ale jistě zbavovala letitých předsudků o chlebové polévce a pustila se do její přípravy.






Nápad uvařit chlebovou polévku jsem měla už celkem dlouho. Většinou dělám k víkendovému obědu masové vývary, tu s drobením, tu s nudlemi, tu s knedlíčky...ale nějak mi došla zásoba surovin na masový vývar :). A protože chleba je doma skoro vždycky...nastala tak ideální konstalace pro chlebovou polévku.

Nenechala jsem nic náhodě, z  kuchařských knih jsem nastudovala recept....Vilém Brabec mě trochu zklamal, protože jsem v jeho Velké kuchařce   chlebovku nenašla. Nevadí, v kuchařce J. Břízové už jsem chlebovku bez problému našla. A po nastudování receptu jsem se pustila do díla :)


Jak název napovídá, tak hlavní surovinou  chlebové polévky je chleba. A dále budeme potřebovat
vodu
sůl
vajíčko
kmín


4 krajíčky chleba pokrájíme na menší kousky, zalijeme vodou , přidáme kmín . Vaříme tak dlouho, dokud se chleba nerozvaří na kaší :). Po té chlebovou kaší přecedíme přes cedník a přecezený chlebový vývar doplníme dle potřeby vodou a dle chuti dosolíme.


Až do této fáze jsem se držela receptu. Ale v rámci své kreativity mi bylo líto přecezený chleba vyhazovat, takže jsem ho část opět vrátila do chlebového vývaru.
Vše necháme ještě chvilku povařit. A na závěr do polévky zavaříme rozšlehané vajíčko.



A mé závěrečné hodnocení...s chlebovkou nekončím!!!
 Už mám vymyšlenou další chlebovkovou kreaci :) A  pokud mohu doporučit,tak opravdu přidejte část rozvařeného chleba zpět do vývaru. 
Suroviny na chlebovou polévku se doma vždy najdou, takže levná a rychlá polévka přibyla i do našeho jídelníčku :)


Recepty na mé další oblíbené polévky najdete ZDE

                                       



A co VY a chlebová polévka? Jak ji vaříte u Vás?






14 komentářů :

  1. Ahojky Alis, my chlebovku milujeme. Dělám ještě trochu jinak. Rozmáčený chléb rozmixuju ponorným mixérem, dám vařit, pozor, musí se míchat a bude to husté. Přidám teplé mléko (abych nemusela dlouho čekat na var), přidám 2 - 3 vajíčka ( podle množství polévky), nerozkvedlám úplně - nechávám větší kusy, na závěr přidám kousek másla pro zjemnění (nemusí být) a hlavně ČESNEK. Ten podle chuti. Polévku dosolím. Vyzkoušej. Dobrou chuť! ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Alis, chlebovou polévku vařím pravidelně, je u nás je oblíbená. Jindra

    OdpovědětVymazat
  3. Alis, ještě jsem ji nezkusila, ale chystám se na ni. Zbylý chléb u nás dostává sousedka pro králíčky, tak jednou dostanou méně...Hezký víkend!..

    OdpovědětVymazat
  4. Alis ahoj! :-)
    Chlebová polévka u nás nezdomácněla, protože nám moc nechutnala. A dokonce jsme dělali i cmundy z chleba a také se u nás moc neohřála. :-)
    Alis měj se krásně! :-). Ahoooooooooooooj! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Alis, jsem na tom jako ty, chlebovou polévku jsem v životě nejedla a bojím se, že jsem na ni nedostala chuť ani teď. Připadá mi to nějaké chudé, ne? Já si totiž pamatuji, když jsem jako malá snídala doma chleba nadrobený v bílé kávě. No, neoplývali jsme zrovna penězi. Ale asi jsem se toho přejedla či co. Já dělávám taky - manžel ji miluje - zelňačku. Takovou jednodušší, ale dobrou. Vařila jsem ji posledně i mamince a moc jí chutnala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ježurko, moc tě zdravím. Taky jsem tomu moc nevěřila, ale byla jsem mile překvapena.

      Vymazat
  6. Ahoj Alis, stejně jako Ježurka si pamatuju bílou kávu s chlebem a na chlebovou polévku chuť nemám :-) Nejraději u nás mají rádi pórkovou polévku podle mojí tety a já miluji zelňačku a silnou hovězí polévku s drobením.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...