Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Domácí nakládané okurky

Stránky

sobota 26. července 2014

Domácí nakládané okurky


Okurková sezona je v plném proudu ....a nevyhnula se ani Jedlíkovu. Naštěstí u nás v kuchyni nedochází k okurkovému šílenství, kdy kuchyni ovládnou desítky sklenic a kila okurek a
pro samé okurky a sklenice si není kde sednout :)  A tak naše okurkové zavařování probíhá povětšinou v klidu a díky malému množství okurek i poměrně rychle......





 Recept na nakládané okurky, který vám tu dne představím je receptem rodinným a okurky podle něj děláváme už léta letoucí.  
Myslím si, že recepty na nakládané okurky se dům od domu odlišují...někdo dává do nálevu více octa, někdo cukr, někdo umělé sladilo... prostě co rodina to jiný recept. 
Zajímavé je také to, co kdo přidává do sklenice k okurkám....někdo dává révové listy, křen,  někdo přidává kopr, někdo nepřidává kromě cibule nic.... 


Tak a tady je recept na naše domácí nakládačky...

Okurky před nakládáním dobře omyjeme a očistíme....

a dále si připravíme okurkový- octový nálev...množství nálevu je na cca 3,5 kg nakládaček

3500 ml vody
1 litr octa
120 g soli
400 g cukru

Vše svaříme  a necháme vychladnout. 
Do nálevu nepřidávám žádné koření. Koření dávám až na dno jednotlivých sklenic..... 


Na dno jednotlivých sklenic vkládáme:

2  plátky cibule
4 plátky mrkve
kousek kopru
2 hřebíčky
5 kuliček nového koření
5 kuliček celého pepře
10 kuliček koriandru
1/2 lžičky hořčičného semínka
1 lístek bobkového listu



Do takto připravených sklenic rovnáme omyté a očištěné nakládačky...pěkně jednu vedla druhé, aby se jich vešlo co nejvíce....


.... a celý obsah sklenice zalijeme připraveným nálevem. Sklenice pevně uzavřeme víčkem a sterilujeme 20 minut při teplotě 80 st. 



....tak a už jen zbývá uložit do spíže.....



A co VY a nakládání okurek? Jak je nakládáte VY? Co se přidává do sklenic u Vás?




9 komentářů :

  1. Jéje, okurky jsem nakládala celé roky a ráda, ale manžel na to nějak zanevřel či co a odmítl je konzumovat. Jak odešly děti a manžel je nechtěl, přestala jsem Dodnes lituji. Já ty kupované moc nemusím a každý rok si říkám, že si pár skleniček aspoň pro sebe udělám. Jsem zvědavá, kdy se mi to povede.

    OdpovědětVymazat
  2. Okurky jsem také zavařovala a také jsme zavařovali v poklidu postupně jak dozrávali..ale už pár let okurky nepěstujem--nějak se nám tu nedaří :o( Měj se Alis krásně :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Celá léta jsem nakládala okurky. Třeba z 10 kg. Měla jsem od mámy prý originál znojemský nálev. Když odešly děti z domu, tak jsem ještě pár skleniček dělala ze zvyku. Nyní již nenakládám. Občas 2 sklenice koupím v obchodě. Nám dvěma to stačí.
    Alis, tvoje okurky se mi líbí. Hlavně vše, co přidáváš do sklenic. :-)
    Nikdy jsem nezkoušela přidávat křen, protože jsem ho obvykle neměla k dispozici.
    Přeji hezký zbytek neděle. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Uhorky u nas sa asi najviac konzumujú zo všetkeho takže ich pravidelne každý rok zavaram aj ja len už tak ako všetci píšu deti odišli a spotreba klesla :-) Tvoje sú krásne maličke určite budu chutiť, ja korenie nedavam do sklenic ale kupujem hotovu zmes korenia na yhorky trebars deko...a uvarím spolu s octom vodou a cukrom. Maj sa krasne a uhorkam zdar.

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, okurcicky, ty me tady strasne chybely :-)) Maji je ,ale nalozene v octe a to neni ono, lepsi jsou nase sladkokysele, s korenim, takhle pekne malinke jako ty tvoje, urcite krupave !

    OdpovědětVymazat
  6. Já dávám jen cibuli, pepř, hořč. semínko a nové koření. Nálev dělám s cukrem, s umělým sladidlem nám nechutnají:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den všem, já zatím zavářím okurky každý rok a tento týden jsem se tohoto úkolu už zhostila. Je pravda, že letos nebyly nakladačky přesné podle mé představy, ale už jsou ve sklenicích a tady je recept na lák, který léta vařím já.
    3 l vody, 1l octa, 50 dkg cukru, 1Ddeko, 5 dkg soli, po 10 ks celého pepře, nového koření, hřebíčku, 2-3 bobkové listy (natrhat).
    Dám do kastrolu vodu, cukr, sůl, koření a přivedu k varu, vysypu Deko a povařím 5 min. Nechám vychladnout. Mezi tím si do sklenic narovnám okurky s pár plátky mrkve, cibule a kouskem kopru. Zaleji lákem, zavíčkuji a vložím do normálního hrnce s utěrkou na dně, do poloviny sklenic zaleji vodou a dám na plotnu. Jakmile okurky změní barvu ze zelených na hnědé jdou ven, otočím dnem vzhůru a nechám úplně vychladnout. Jsou krásně křupavé a za ta léta co je dělám se mi ani jedna sklenice nepokazila. Přeji krásný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až na to deko, vím, že je povolené, ale je v něm chemie a je dost ostré. Znám chuť deka, je určené na tyto potraviny, ale chemii nemusím, proto se vám nekazí.V octu ale také ne, je to přírodní konzervant.Mějte se hezky a hodně zdraví přeje Lenka.

      Vymazat
  8. Omlouvám se, ale z postupu se mi vytratil 1 l octa, ten tam patří. Ještě jednou se omlouvám. Děkuji J.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...