Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Recepty z dýně

Stránky

pátek 19. září 2014

Recepty z dýně


A pomalu nám začíná dýňová sezona... tyhle zlatavé poklady na zahrádce právě dozrávají. A pokud náhodou nemáte ty své, ze zahrádky, tak i v obchodech a na trhu je dýní nejrůznějších tvarů a velikostí dostatek. Dýně si pomalu, ale jistě získává místo i v našich kuchyní.....






Já jsem si v posledních letech oblíbila dýní Hokaido. Oproti těm velkým obřím dýním, při jejichž zpracování už člověk neví, co by z nich připravil, má Hokkaio díky své velikosti výhodu. A po loňské zkušenosti vím, že v dobře uskladněná vydrží až do jara.

                              


A protože dýňových receptů není nikdy dost, tak jsem pro vás přichystala malou dýňovou inspiraci...



Co určitě v dýňové sezoně nemůže chybět je dýňová polévka. Na dýňovou polévku existují nejrůznější recepty a ten náš recept na dýňovou polévku najdete ZDE


                                .


Dýňovým hitem je u nás dýňový džus...recept na džus z dýně najdete ZDE

                              



A co takhle připravit si dýni do zásoby. Zavařování dýně je sice trošku pracnější, ale výsledek stojí za to...recept na dýňový kompot najdete ZDE.

                              


Dýňová příloha k nejrůznější jídlům ... dýňové pyré..recept najdete ZDE


                            

A nesmím zapomenout na recept na pečenou dýni. Recept najdete ZDE.





Tak a moje dýňová inspirace je pomalu u konce. Na letošní dýňovou sezonu mám nachystané další dýňové recepty, které se chystám vyzkoušet. A samozřejmě se o některé z nich podělím i s vámi!!!





A co VY a dýňová sezona?







2 komentáře :

  1. Mě nechává dýňová sezóna chladnou. :D Kdysi jsem dělala kompot, ale děti ho nechtěly jíst ani v poháru (ovoce, našlehaný tvaroh nebo šlehačka, piškoty), natož samotný. Ještě jsme zkoušeli smíchat víc kompotů, také to nemělo úspěch.
    Nyní už nic nezavařuji. Děti jsou dávno pryč a muž by dýni nejedl.
    Mě zaujala pečená dýně se sýrem.
    Alis, měj se hezky, přeji pohodový víkend. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Alis,já dýňový kompot miluju.Vloni jsme dělala poprvé doma a letos se na něnj chystám taky.
    Já sice ananasovou tresť přidávám,ale na množství tři kilo dýně těch pár lžiček nijak významnou roli nehraje.
    A Můj dýňový kompot s ananasem taky nemá nic společného.Nevařím nálev,ocet nedávám.Máčím s kyselině citronové.
    Polévka by mně lákala,ale manžel by ji stoprocentně nejedl.
    Táňa mi slíbila dovézt recept na dýňový koláč,který jí vždycky peče její Vašek na přivítanou,tak pak ho vložím.
    Alis,měj se hezky!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...