Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Kynutý makový závin

Stránky

sobota 2. dubna 2016

Kynutý makový závin

Dnes jsem tu s receptem na domácí kynutý makový závin. Makový závin zase tak často nepeču. Nechce se mi totiž montovat mašinka na mletí máku...ale tentokrát jsem se překonala :) a tak jsem se pustila do pečení závinu....





Na makovém závinu dá opravdu nejvíce práce namlet mák. Samotné těsto je potom dílem domácí pekárny...
Na těsto potřebujeme:
250 ml vlažného mléka
100 g rozpuštěného tuku nebo másla
100 g krupicového cukru
550 g polohrubé mouky
1/2 kostičky droždí
Suroviny, v pořadí tak, jak jsou uvedeny v receptu, vložíme do domácí pekárny a zapneme na program těsto. Pokud pekárnu nemáte, potom je potřeba ručně udělat klasické kynuté těsto.


A zatímco těsto kyne, tak si připravíme makovou nádivku. Na makovou nádivku potřebujeme:




100 g mletého máku
1 vanilkový cukr
1 lžičku mleté skořice
3 lžíce krystalového cukru
200 ml mléka
Všechny suroviny za stálého míchání povaříme v mléce na hustou kaši



Vykynuté těsto rozdělíme na 2 části. Jednotlivé části vyválíme do tvaru obdélníku a potřeme připravenou makovou nádivkou




Zavineme.....



a potřeme rozšlehaným vajíčkem..Pečeme ve vyhřáté troubě na 180 st. asi tak 20 minut.



a máme hotovo.....




5 komentářů :

  1. Vypadá nádherně :) musím si něco makového také udělat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tady mák jako náplň ani neznají, ale koláčky jsem dělala. V Praze jsem koupila už namletý, v pytlíku :-) Nemám ani mlýnek na mák tak jsem ani jinak nemohla :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Kynutý makový závin dělávala moje maminka. Dnes ale není snad problém s mletím máku. Mně se mlýnek rozbil, tak kupuji už pomletý. U nás ale mák moc lidiček nemusí. Já osobně si udělám vždy 1 nohavičku, když peču manželovi štrúdl.

    OdpovědětVymazat
  4. Já nevím, máme těsto z 55 dkg mouky, asi na dva záviny a na nádivku je 100 g máku? Není to málo? Já kupuji už namletý a v sáčku je 200 g, to mi připadá tak akorát.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...