Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Sušená rajčata

Stránky

čtvrtek 13. října 2016

Sušená rajčata


Dnes tu pro vás mám nachystaný recept na zužitkování rajčatové úrody. Rostlinky rajčat jsem už sice dávno zlikvidovala, ale zůstalo mi ještě celkem dost malých zelených nedozrálých rajčátek. Nedozrálá rajčátka jsem nechala za oknem pomalu dozrát... za pomoci sluníčka krásně zčervenala a já se tak mohla pustit do  výroby  rajčatové dobroty....





Sušená rajčata jsou úžasná dobrota.....pokud je nesníte "jen tak", tak je můžete použít do těstovin, do závitků do rizota...jejich využití je všestranné...

A teď malý návod na to, jak rajčat usušit. 



Já osobně jsem k sušení rajčat použila sušičku na ovoce.  Rajčátka pokrájíme na silnější kolečka a vložíme do sušičky. Rajčátka nijak nesolím ani neochucuji.  Každá sušička je jiná, má jiné programy. Té mojí sušičce trvalo usušení rajčátek  12 hodin při plném výkonu.


 Rajčátka máme usušená a teď přichází na řadu jejich konzervace...Usušená rajčátka vkládám do zavařovací sklenice, prokládám usušeným oregánem ..pěkně vrstva rajčátek..špetka bylinek..rajčátka. Kdo má rád může přidat i na stroužky nakrájený česnek.-




a úplně na závěr obsah sklenice zalijeme kvalitním olivovým olejem tak, aby vše bylo v oleji ponořeno. Sklenici uzavřeme a uchovávám v lednici...


Až rajčátka spotřebujeme, tak olej můžeme použít do salátů, na marinádu na maso. 


2 komentáře :

  1. Ahoj Alis, rajčátek se urodilo opravdu hodně, tak asi vyzkouším. Jen dotázek, rajčata máš v sušičce na pečícím papíře, nebo jen na mřížce? Mám děrovaná plata a bojím se, aby mi šťáva z rajčat neprotékala. Děkuji. Pěkný den. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dáši, já do sušičky dávám pečící papír a na něj pak pokrájená rajčátka. Mám také děrovaná plata a takhle se nic nepřilepí a nic nezamaže!

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...