Jedlíkovo vaření Jedlíkovo vaření: Bramborové placky se škvarkama

Stránky

čtvrtek 9. února 2017

Bramborové placky se škvarkama



Dnes jsem si pro vás nachystala zimní recept na bramborové placky se škvarkama.  Škvarky podle mě tak nějak k zimě patří. Dělat škvarkové placky v létě mě opravdu nenapadlo. A tak jakmile začne venku trochu mrznout... přichází čas na škvarkové placky...






Pokaždé když placky dělám, tak se mi vybaví ta známá písnička ve které se právě o škvarkových plackách zpívá :)

A teď zpátky k receptu: na přípravu placek potřebujeme

 větších brambor vařených ve slupce
hrst pokrájených škvarků
 vejce
sůl
hrubá mouka



Brambory oloupeme, nastrouháme na struhadle a osolíme. Přidáme  pokrájené škvarky, vejce a vše smícháme. Podle potřeby přidáváme hrubou mouku tak, aby vzniklo těsto, které se bude dobře rozvalovat.


Z  připraveného těsta vyválíme placku vysokou asi tak  0,7 cm. Z placky pomocí formičky (nebo skleničky) vykrajujeme kolečka, která pokládáme na plech vyložený pečícím papírem. 
Pečeme ve vyhřáté troubě "do růžova". V naší troubě to trvá asi tak 30 minut.


Upečené placky můžete ještě potřít rozpuštěným sádlem. Já tuto fázi vynechávám...

A máme upečeno....


Vyzkoušejte také další recepty se škvarkama:

domácí škvarková pomazánka....recept najdete ZDE


kynuté škvarkové placičky..recept najdete ZDE


a co třeba vyzkoušet domácí škvarky z mikrovlnky..recept najdete ZDE




1 komentář :

  1. Vypadají výborně - a hlavně se mi líbí že se nesmaží ale pečou v troubě :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za Váš komentář!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...